Tiedote: Ajatuspaja Linja aloittaa toimintansa

Ajatuspaja Linjan tehtävänä on tarkastella ajankohtaisia yhteiskunnallisia ilmiöitä laadukkaan ja analyyttisen journalismin keinoin. Linja on toiminnassaan journalistisesti itsenäinen ja sen julkaisut sitoutuvat Julkisen sanan neuvoston Journalistin ohjeisiin.

Linja pyrkii toiminnallaan edistämään faktapohjaista julkista keskustelua sekä kokoamaan tietoa ajankohtaisista yhteiskunnallisista kysymyksistä. Aiheensa ajatuspaja valitsee niiden yhteiskunnallisen merkityksen, ajankohtaisuuden ja kiinnostavuuden perusteella. Toiminnassa painotetaan erityisesti käsiteltävien asioiden merkitystä nuorten näkökulmasta. Ajatuspaja Linja tulee toimimaan itsenäisenä osana Kokoomuksen Nuorten Liittoa ja sen toiminnasta vastaa ajatuspajan toiminnanjohtaja, joka on tehtävässään journalistisesti itsenäinen.

Linjan julkaisuihin tulevat ensimmäisessä vaiheessa kuulumaan viikoittaiset uutisanalyysit, verkkolehteen tuotettavat reportaasit ja henkilökuvat sekä myös painettuina versioina ilmestyvät Linja-aikakauslehti ja Linja-raportti. Ajatuspaja Linja julkaisee verkkosivuillaan myös toiminnan pilotoimista varten kesän alussa tuotetun Konsepti-lehden artikkeleita.

Ajatuspajan Linjan toiminnanjohtajana ja vastaavana päätoimittajana on 1.10. aloittanut Juho Mäki-Lohiluoma. Ennen Linjaan siirtymistä Mäki-Lohiluoma on toiminut muun muassa Satakunnan Kansan toimittajana, Varusmies-lehden päätoimittajana ja freelance-toimittajana sanoma- ja aikakauslehdille.

Lisätietoa:
Daniel Sazonov
Kokoomuksen Nuorten Liitto ry
daniel.sazonov@kokoomusnuoret.fi
Juho Mäki-Lohiluoma
Ajatuspaja Linja
juho.maki-lohiluoma@ajatuspajalinja.fi
Tiedote: Ajatuspaja Linja etsii freelance-toimittajia ja toimitusavustajia
Tiedote
Tiedote: Ajatuspaja Linja ja Kokoomuksen Nuorten Liitto hakevat kahta kesätyöntekijää
Ajatuspaja Linja hakee uutta toiminnanjohtajaa
Kommentteja ei löytynyt.